viernes, 9 de noviembre de 2012

14 N Vaga de Consum a Nou Barris

El 14 N no només és el dia de la vaga dels treballadors. També és un dia de Vaga de Consum en la qual aturats,estudiants i jubilatspoden ajudar a frenar la reforma laboral.
Es tracta de no comprar res el dia 14 de novembre a comerços, mercats, bars ...però podem fer molt més per a no consumir aquest dia:
- Electricitat i aigua: les dades de demanda s'utilitzen per calcular el seguiment de la vaga i cal reduir el seu consum: prescindeixde rentadora, rentavaixelles, assecadora, forn, calefacció...Aquest dia desconnecta tots els electrodomèstics que gasten encara que no s'utilitzin (els que mantenenllums de colors o rellotges).
- Apaga l'ordinador i no truquis per telèfon: podem viureun dia sense jugar en línia, fer gestions,compres o consultes als cercadors, les xarxes socials o per telèfon.
- Passa un dia sense TV ni radio.
-Deixa la tarja de crèdit a casa i no treguis diners pel caixer.
- No utilitzis el transport públic: especialment al matí, ja que els serveis mínims seran abusius i violen el dretde vaga dels treballadors d'aquestssectors. A les convocatòries dels piquets informatius o manifestacions que se celebrin a la tarda aniremcaminant des dels barris, però si ets gran o tens problemes físics pots utilitzar-lo.
- No utilitzis el transport privat: si no pots sumar-te a les activitats que organitzarem a Nou Barrisaquell matí perquè has de tenir cura de fills o familiars, gaudeix d'un passeig o dels nostres parcs.Tampoc compris carburants: pots omplir el dipòsit un altra dia.
I el dia després?És important deixar de comprar a totes les empreses, comerços iautònoms que obstaculitzin el dret de vaga als seus treballadors i obrin les seves portes el dia de la Vaga General, perquè sentin els efectes de la pressiódel conjunt dels consumidors (treballadors, aturats, pensionistes, estudiants, autònoms i comerciants que secundar la vaga).
 
El 14 N no sólo es el día de la huelga de los trabajadores. También es un día de Huelga de Consumo en la que parados, estudiantes y jubilados pueden ayudar a frenar la reforma laboral.

Se trata de no comprar nada el día 14 de noviembre en comercios, mercados, bares... pero podemos hace mucho más para no consumir ese día:
- Electricidad y agua: los datos de demanda se utilizan para calcular el seguimiento de la huelga y es necesario reducir su consumo: prescinde de lavadora, lavavajillas, secadora, horno, calefacción... Ese día desconecta todos los electrodomésticos que gastan aunque no se usen (los que mantienen luces de colores o relojes).
-Apaga el ordenador y no llames por teléfono: podemos vivir un día sin jugar en línea, hacer gestiones, compras o consultas en los buscadores, las redes sociales o por teléfono.
-Pasa un día sin TV ni radio.
-Deja la tarjeta de crédito en casa y no saques dinero por cajero.
-No utilices el transporte público: especialmente por la mañana, pues los servicios mínimos serán abusivos y violan el derecho de huelga de los trabajadores de estos sectores. A las convocatorias de los piquetes informativos o manifestaciones que se celebren por la tarde iremos caminando desde los barrios, pero si eres mayor o tienes problemas físicos puedes utilizarlo.
-No utilices el transporte privado: si no puedes sumarte a las actividades que organizaremos en Nou Barris esa mañana porque tienes que cuidar de hijos o familiares, disfruta de un paseo o de nuestros parques.Tampoco repostes carburantes, puedes llenar el depósito otro día.
¿Y el día después? Es importante dejar de comprar a todas las empresas, comercios y autónomos que obstaculicen el derecho de huelga de sus trabajadores o abran sus puertas el día de la Huelga General, para que sientan los efectos de la presión del conjunto de los consumidores (trabajadores, parados, pensionistas, estudiantes, autónomos y comerciantes que secundaron la huelga).

No hay comentarios:

Publicar un comentario